Ahlan Ya Ramadhan..

"Terasa baru sahaja kita melawati Syawal 1429 H yang lalu. Kini Ramadhan 1430 pula yang menjelma. Begitulah hebat kepantasan putaran dunia hari ini. Usia kita menginjak dari setahun ke setahun dengan cepat. Namun apa yang telah kita lakukan sbg persediaan dan perlaksanaan utk menghadapi hari-hari mendatang dengan perancangan yang teliti? Apakah segala usaha kita rancang telah tercapai pada tahun lalu?

Kita dapat lihat pada hari ini, segala apa yg Allah telah janjikan dalam Al-Qur’an berkenaan tanda-tanda akhir zaman. Manusia sering membuat kerosakan di atas muka bumi, kejahatan mengatasi kebaikan, anak-anak muda hanyut dibuai arus dunia yang serba canggih kononnya, rosak akhlak dan sebagainya.

Kitasebagai warga PERKIM khusunya masyarakat amnya harus berusaha kea rah menentang kebatilan dan kejahilan moden ini. Setiap dari kita harus bersedia menghadapi ancaman dri pihakmusuh yang sentiasa dan tidak pernah berhenti untuk melihat kejatuhan Islam.

Akhir kalam, saya ingin mengajak saudara saudari utk mengisi bulan Ramaahan kali ini dengan lebih khusyuk dan tawadduk dengan amal ibadah kerana kita belum tentu dapat berjumpa dengan Ramadhan akan datang. "

Datuk Hj Hasbullah L Isa
Pen. S/U Agung Kehormat PERKIM

No comments:

Post a Comment

Bismillahirrahmannirahim...
Praise be to Allah, The Most Gracious and The Most Merciful and Peace Be upon His Final Prophet, Muhammad S.A.W, our role model one and only, Sahabah and those who believe. First and foremost, alhamdulilah, a big and great thanks to Allah, because of his blessing, PERKIM Club as one of the Islamic clubs in Centre for Foundation Studies of International Islamic University Malaysia has the aim to become one of the best platform for students to spread dakwah among the members of CFSIIUM and later become the mechanism to solve the social problems that we are facing.